جمعه، ۱۶ خرداد ۹۳ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت الله محمدرضا موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته که در دانشگاه…

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه
خبرنگاران
، آیت الله محمدرضا موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این
هفته که در دانشگاه تهران برگزار شد، در خطبه‌ دوم نماز گفت:
امروز پانزده خرداد را پشت سر گذاشتیم و این روز نشانگر این است که مردم ما مردم
ولایی هستند و اگر سیل خون هم راه بیاندازند مردم ما ایستاده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن
تبریک به مناسبت موفقیت بشار اسد در انتخابات سوریه تصریح کرد: موفقیت بشار اسد
توفیق خوبی است و نشان داد که مردم سوریه در مقابل تمام توطئه‌ها و تروریست های
جنایت کار ایستاده و بیدارند بطوریکه با این رای، آمریکا مایوس شد.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در
روزگار ستم شاهی از فرصت استفاده کرد و با شاهی که دیوانه وار انسان‌ها را میکشد و
شکنجه می‌کرد و طوق بندگی آمریکا را بر گردن داشت، روبرو شد که جریان کاپیتولاسیون
یکی از مظاهر این امر بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه
گفت: اجمالا در آن روزگار شرایطی در کشور به وجود آمد که امام خمینی (ره) فرصت را
مناسب دید و با شاهی که انواع جنایات را انجام می‍داد وبیت المال را غارت می‌کرد
روبرو شد و به وعاظ توصیه کرد که مردم را
بیدار کنند و در نتیجه آن انقلاب پیروز شد.

وی افزود: امام خمینی (ره) دعوت حق
را لبیک گفت و این در حالی است که پس از ایشان فردی روی کار آمد که در روحیه،
شجاعت، ظهد و آگاهی به مسائل جهانی همانند امام خمینی (ره) است و این توفیق بزرگی
است که بعد از امام این انقلاب آسیب ندید.

امام جمعه موقت تهران گفت: دغدغه‌ی
امروز مردم ما این است که این کشور اسلامی است وباید چهر‌ه اش اسلامی باشد چرا که نمایان
شدن بد حجاب‌ها در این کشور دهن کجی به اسلامیت نظام و پایمال کردن خون شهدا است و
مسئولین نباید به این امر رضایت دهند.

بر اساس این گزارش امام جمعه موقت تهران در ابتدای سخنرانی خود و در خطبه اول اظهار داشت: یکی از بزرگترین
عنایات‌‌ الهی این است که خداوند به انسان فطرت الهی عطا کرده و ساختمان وجود من و
شما به سمت خدا کشش و عشق به مبدا دارد.

وی تصریح کرد: اگر این عشق سیراب
نشود، آدمی نا آرام می‌شود چرا که این ساختمان انسان را به سوی خیر، تقوا و صلاح
میبرد.

موحدی کرمانی اظهار داشت: خدا به
آدم عقل داد و پیامبرانی را فرستاد اما این فطرت در اصطلاح علمانی روان کاو به
عنوان شعور باطن مطرح شده، البته آن‌ها در مقام تبیین معنای فطرت نیستند.

وی ادامه داد: آنها دو شعور ظاهر و
باطن را برای انسان قائل‌اند و فطرت شعور باطنی است که علمای روانکاو به آن رسیده‌اند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت:
یک احتمال شعور باطن عبود و بندگی است و انسان درون وجودش حالت بندگی، عبودیت و
پرستش دارد که بعضی آن را درک می‌کنند و بعضی نه؛ البته یک احتمال هم به معنای
پرستش است.

موحدی کرمانی اضافه کرد: احتمال
دوم این است که حقیقت فطرت کشش به سوی خدا است که اگر به آن نرسد، نا آرام خواهد
بود.

وی افزود: انسان بر اساس فطرت الهی
و خلقت خداوند میل دارد از جهان محدود مادی بگذرد و به لایتناهی برسد که دنبال آن
استعانت است و خود را ضعیف می‌بیند و می‌گوید باید از قوی پناه بگیرم همچنین دنبال
استعاذه است و می‌گوید من ناتوانم و در معرض خطر قرار دارم و باید به یک نقطه قوی
پناهنده شوم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در
فطرت حالت تقدیس وجود دارد و آنجایی که روان و مجذوب است نقطه‌ای است که کمال مطلق
بوده و هیچ زشتی و عیبی وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت:
خداوند میفرماید انسان‌ها در یک مرحله احساس ضعف می‌‌کنند و می‌گویند نیاز به قوی
داریم و دنبال این احساس معترف به خدا می‌شوند.

وی اضافه کرد: علمای روان کاو می‌گوید
ما حس می‌کنیم که مقدار زیاد معلومات، تمایلات، حب و بغض و عشق با راهکار اخلاقی
که در ما است و حس می‌کنیم که در روح ما است و خیلی از معقوله‌ها در روح ما رسوخ
کرده و ما بی خبریم و اضافه می‌کنم ما از خود بی خبریم و بخشی از ما برای ما
شناخته شده نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:
آنچه که مخفی است، بیش از مقداری بوده که برای ما ظاهر شده و در روایات تعبیر شده
و آنچه را که می‌دانید و آنچه که در روح شما است، مثل حقی است در صحرای وسیع البته
عالم غیب بر عالم شهود احاطه دارد و عالم شهود در مقابل عیب اندک است.

موحدی کرمانی بیان داشت: عالم شهود
عالمی است که میلیاردها کهکشان و ستاره دارد که در برابر عالم غیب ناچیز است و هم
اکنون در علم طرفداران زیادی در این باره وجود دارد که هر موجودی از شعور بهره‌مند است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.